lördag 29 mars 2008

I mitt hus där jag bor!


På min gata i stan. Our house in the middle of the street. Ska bli bostadsrätt. Kalkylen ger att månadskostnaden blir lägre. Gott så! Förstår mina grannar detta? Det återstår att se. Det ska samlas in fullmakter, röstas och hållas möte 9/4. Väntan är lång och olidlig. Kan man verkligen riskera att bo kvar i hyresrätt då man är säker på att hyrorna marknadsanpassas och definitivt höjs? Det kanske är någon här på gården som tror att det vore bättre... Vi ses i farstun... He he... Ho ho...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Micke!
Trodde först jag hade hamnat på fel sida, vad roligt att du börjat skriva en blogg med text och bilder. Som din idol, Micke Berg... Du har inte börjat klaga så mycket ännu som du sa du skulle göra om du skriver en blogg. Fast såå fyrkantig är du ju inte. Men inte rund heller för den delen =)
Vadå, tyckte du det var konstigt att jag frågade dig om du inte grät när bebisen kom?? Det är ju någonting helt otroligt och underbart att få ett barn så att gråta av glädje är ju normalt då tycker jag. Vad söt han är din lille Joachim!
Alla hälsar här från nattgänget på jobbet! Ha det så bra och lycka till med papperiet. Ses snart! Kram, Maria

Michael Bergström sa...

Varför fel sida? Jag håller tillbaka gnället, men det kommer att sippra ut snart, jag lovar! Du är inte den enda som har frågat om tårarna, Maria! Det är reaktionen man vil ha när man slänger ur sig en sån sak, tack för det! Jag hälsar tillbaka!