söndag 1 februari 2009

Telefån


Har fattat ett beslut om att byta mobilabonnemang. Från Telenor där jag pröjsar 99 kronor i månaden till ett Kontantkort hos Tele2. Lätt som en pannkaka! Jag följer de fyra stegen på Tele2:s hemsida. Betalar 49 kronor för att få 200 extra att ringa för. Får hem ett kontantkort med ett nytt nummer... Kilar ner till PhönHouse och kollar med proffsen där. "Njaä.. Vet inte riktigt... Men prova!" Åkeej! Kollar med två Telenorbutiker hur detta går till. Hur vet jag att mitt abonnemang hos dem sägs upp? "Njaä.. Vet inte riktigt... Men prova!" Åkeej! Ringer till Supporten på Tele2 för det är ju ändå dom som tagit emot min begäran om portering som det så fint heter när jag vill byta abonnemang men behålla mitt telefonnummer. "Nej det måste ha blivit något fel..." Jaha, men fixa det då! "Nej det går inte, du får ringa imorgon och prata med någon annan i stället...!" Aaaarrrgh!!!

Inga kommentarer: