lördag 1 augusti 2009

31/7 Fredag. Pattaya.


Näst sista dagen sov vi hela förmiddagen. Så vi käkade frukost när vi skulle ha lunch. Efter det åkte vi till Central för lite kompletterande shopping, Nil följde med idag igen. Nil ska flytta till sin Björne i Södertälje om allt går vägen. Jag tog en (två faktiskt) öl på en av alla serveringar de har där. Jag satt på terrassen och tittade på Beach Road och alla människor som passerar där. Det bor ju fler människor här än i Sthlm om de nu räknar rätt. Mycket folk är det i alla fall trots att vi besökt staden under lågsäsong. Vi käkade thaimat och shoppade thaisaker sen drog vi hemåt. Jag fastnade på Shenanigans som ligger i början av Jomtien Beach Road där alla engelsktalande träffas. Vi tittade på cricket och rugby. Jag träffade en sydafrikan som bor i Australien och är ett riktigt cricket-fan. Jag fick lära mig en del om den fantastiskt händelselösa sporten. Efter det blev det Bamboo igen där vi skulle träffa Bobby från Västerås och Dick från Holland men de hade båda blivit så fulla att de inte kunde vara kvar så vi fick nöja oss med Kungking som hon heter. Det är den damen som är ihop med kasakstaniern som äger Bamboo. Trevliga människor! Jag har bara träffat trevliga människor här. Mycket nöjd med semestern. Örat är lite bättre också. Det piper lite mindre nu så jag hoppas på att bli återställd nu när vi kommer hem till det svala Svedala!

Inga kommentarer: