onsdag 29 juli 2009

29/7 Onsdag. Pattaya.


Nu börjar vi organisera hemresan. Vi köper på oss det sista och låter pengarna rulla. Efter lunch hos kasakstanierna på Bamboo så gick vi till ett tempel som ligger ganska nära där vi bor. Där köpte vi gåvor och la 100 THB var i ett kuvert, jag köpte en fin Buddhastaty som liknar den gröna smaragdbuddhan i Bangkok. När vi var klara med förberedelserna träffade vi en munk som rabblade ramsor och stänkte vatten, han tog emot våra gåvor och välsignade min staty. Huga! Nu är den helig! Efter det så blev det Central och shopping, sen RG och shopping efter det avslutade vi kvällen på en restaurang med klassisk teater som underhållning. Inte nog med det, de hade en orkester spelade amerikanska och engelska hitlåtar på traditionella instrument. God musik och god mat! Föreställningen innehöll en slags dockteater och de lyckades skrämma slag på Tjatte (mellankillen för er som inte hänger med) med sin docka föreställande en människofågel, en sk Jajack. Även en åttaåring kan bli rädd för dockor. Dockan var ca 75 cm hög och fördes av tre svartklädda dockförare. De gick runt i publiken och skojade med folk. Riktigt professionellt och högklassigt. Jag och de andra (även minsta sonen) tyckte det var jätteroligt men Tjatte han skrek och gömde sig bakom mamma. Annars är han sällan rädd för nånting så vi trodde han skojade. Icke! Genuint skräckslagen! När vi kommit till sans igen åkte vi hem. Jag körde mc i racerfart. Blev omkörd den gång av en svart snubbe på en dubbelt så stor hoj som min så jag gav upp. Trodde jag skulle ta han i nåt trångt läge men han var helt galen. Vet inte hur länge den körstilen håller i den här trafiken. Inte min heller! He he!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå där!
Jag har bara tre frågor och det är: Vad ska jag läsa sen när ni är hemma? Det har ju varit så roligt och superintressant att ta del av eran resa. Vad händer nu? Vad gör jag?
Många kramar till er alla från oss alla i Nybyggeby.

Michael Bergström sa...

Bra frågor! Jag ska se om det inte kanske kan möjligen bli så att jag fortsätter blogga. Annars är det ju helt oersätterligt med min fantastiska blogg! ;-) Jag har i alla fall snart gått i mål med att blogga varenda jävla dag på hela den här långa resan i ett tekniskt sett mest obekväma av länder. Det tycker jag är värt en medalj!

Anonym sa...

En medalj bara??? Du är värd mycket mer än så!!! Vad nu det kan vara....../Nybyggeby