onsdag 29 juli 2009

28/7 Tisdag. Pattaya.


Hej hopp vad dagarna rullar iväg. Nu börjar vi närma oss slutet och paniken över vad vi ska köpa med oss hem av allt tokigt och roligt och billigt som finns här har gjort sig påmind. Nu är vi ganska trött på shopping som är en av de stora grejerna här om man är vaken på dagarna och sover på natten när andra är ute och super och träffar varandra i olika ärenden. Varje gång jag råkar komma in på en ny sidogata med moppen så känns det som att här jobbar det visst ett hundratal tjejer till. De stora gatorna här är enkelriktade och man måste därav planera sin körning för att ta sig hem. Moppen kommer jag att sakna men det skulle nog vara ännu värre hemma. Det räcker med att försöka cykla i Sthlm, livsfarligt nog. Börjar vänja mig vid trafiken och körstilen här nu. Tar mig fram riktigt galant i korsningarna. Håller mig mestadels till stadskörning, de stora landsvägarna är riktigt farliga och det är där de stora olyckorna händer. Mest nattetid, dvs efter kl 19:00 då det är kolsvart ute. Idag blev det en slappardag vid poolen för grabbarna under tiden som mamman var och hjälpte folk som dött och inte har några anhöriga. Man får donera pengar till kistor, de kostar 250 THB/st. Mamman köpte fyra. Även faranger dör utan att de får tag i anhöriga och då måste välvilliga och fina människor med pengar ge ett bidrag så att de kan begravas. Fint av henne va!? På kvällen åt vi på Sizzler i Royal Garden där de har den bästa grillade maten i världen. Helt underbart! Sen har de en kanonfin salladsbuffé som man måste hålla igen på för att inte bli mätt innan maten kommer in. Vi pröjsade ca 800 THB (188 SKR) för mamman & pappan. Billigt som vanligt! Sen drog vi runt i köpcentrat och shoppade loss så att vi knappt kunde bära hem alltihop. Jag köpte 7 st t-shirts för 700 THB, ett skärp av skinnet från en stingrocka (550 THB) och två lampor (760 THB) samt en mugg från Ripleys (150 THB). Sen drog jag järnet hem förbi seven och köpte frukost! Yiiihaaa!!!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Panik med shoppandet?!?!?! Har fått uppfattningen att gränsen för övervikt sprängdes efter ca en vecka?

Själv är jag i Berlin i fyra dagar och tittar. Om du har tid/ork/lust/råd/plats får du gärna köpa med nån T-shirt till mig :)

Ses när du är hemma och hälsa alla!

/Peter

Michael Bergström sa...

Men orka komma med det nu, pajas! T-shirtandet har stigit mig åt huvudet och beyond! Jag har lossat rejält på plånboken men inte köpt något jag inte vill ha. Kvaliteten varierar rejält då jag lyckats tvätta några och kollat. Men vill du ha en kort-kort mammaklänning så kanske det går att ordna! Ha ha! Har precis varit och köpt min sista tröja och du har nog högre krav än vad som finns här... Jag ska köpa Muay Thai-liniment och Tigerbalsam som du kan få annars! Bättre grejer!!!