torsdag 18 juni 2009

10/6 Onsdag. Bangkok & Chon Buri.


Checkade ut från hotellet kl 12:00. Hade redan tidigare bestämt med Ns bror S att han skulle hämta oss. Han ringde vid 10-tiden och sa att han inte kunde komma pga arbete. K räddade oss och hennes kompis skulle komma kl 12:00 och hämta oss i stället för att köra oss till Ns bror i Chon Buri. Vi satte oss och väntade i lobbyn. Vi satt där tills hon kom ca kl 13:40. Ingen förklaring till sen ankomst men hon dök ju upp till skillnad från S. När vi packat bilen full gasade hon på genom Bangkok som aldrig tog slut. Det blev lite glesare mellan husen och lite mer palmer när vi kört en timme ungefär. Sedan började Chon Buri-området. Det är också stort. Eller mycket hus. Låga hus. Vi kom fram efter ca 1,5 timme och möttes av mormor, morbror och sedan morfar. Vi bjöds på mat och dryck, barnen fick halssmycken med Buddhafigurer. Lillkillen och hans mamma fick även fotledssmycken. Jag fick en öl som jag inte ville ha eftersom jag numera är buddhist och inte dricker alkohol. Men en buddhist får inte vara orförskämd och lever på gåvor så jag drack en tredjedel av den stora Leo-flaskan. Maten kom i take-away-lådor och smakade mums. Mormor hade gjort klibb-ris som vi också åt av. Lille J hade sin otursdag. Först snubblade han på verandan utanför S hus när han gick med sin nappflaska i munnen. Han slog upp ett fult jack väldigt nära ögat på höger sida. Läskigt! Otäckt och blodigt. Han blev jätteledsen. Sedan skrapade han benet mot den skrovliga betongen på sidan av verandan. Skrapmärken och skrik. Sedan klämde han fingrarna när Big J skulle stänga grinden till verandan. Skrik men inga synliga skador. Efter det fick vi vila innan vi åkte in till vad jag misstänker är Na Pa centrum som torde vara närmaste bytorg. Vi handlade dryck inne på 7-11 och mat utanför. Vi åkte tillbaka och åt upp maten hemma hos S. Jag drack vatten, N drack öl och S drack alkoläsk. Somnade ca kl 23:00.

4 kommentarer:

Dooki sa...

Äntligen ett livstecken! Hoppas ni hsr en fortsatt bra resa och att lill killen inte slår sig mer! Jag läser allt du skriver, spännande!

Anonym sa...

Hej där!
Roligt följa era äventyr under resans gång! Jag går ofta in och läser för att hålla mig uppdaterad. Lite avis är jag allt...
Njut nu av er fortsatta vistelse och ha det gott allihop!
Kram!/AKO

Anonym sa...

Äntligen, säger jag oxå. Det är så spännande att läsa om allt ni gör. Stackars lilleman, ingen bra dag. Glad midsommar! Många kramar./Nybyggeby

Michael Bergström sa...

Tack!