lördag 20 juni 2009

15/6 Måndag. Pattaya.


Vaknade med magen i olag. Kände mig helt slut. Förmodligen ätit något olämpligt. Konstigt nog äter vi ju i stort sett samma saker på samma ställen förutom barnen som käkar mera glass och annat godis. Först Stora J och sedan jag. N sa att hon hade ont i magen men ångrade sig sedan?! Låg hela dagen till eftermiddagen då N och barnen kom tillbaka efter ett dopp i poolen. N verkar inte må så bra. Stora J spelade Nintendo DS från kl 08:00 på morgonen och hade gjort det hela dagen. Jag tyckte att han kanske kunde göra något annat men han visste inte vad. Jag föreslog att vi skulle döda alla myror i lägenheten, för vi bor tydligen på en myrstack. Det tyckte killarna var en ok aktivitet. De skulle börja i varsin ände och mötas i mitten. Mellan-J började bra men kom på att han kunde gömma sig och vänta på myrorna i stället. Stor-J satt på huk och väntade på att myrorna skulle komma till honom. Myrjakt var nog inte deras grej. Sedan ballade hela den goda familjestämningen ur totalt. Jag vet inte riktigt vad som hände men alla bråkade med alla samtidigt. Att vara i paradiset har sina sidor. Fem pers i en enrummare har också sina sidor och de kommer närmare och närmare ju längre man är kvar i rummet. Det är grejer och folk överallt och det gäller att inte drabbas av att man måste vara inne allihop samtidigt för länge. Efter en urladdning tog allas batterier slut och vi satt en stund, jag låg, sedan kändes det som att allt lugnat ned sig. N och barnen gick ut och satte sig en bit bort i en lekpark vi har på området. Jag blev törstig och reste mig ur sjuksängen och gick ner till affären för att handla lite vatten och Red Bull. Magsjukan gör att jag inte har så mycket krafter så jag blir tvungen att sätta mig efter en stund med mitt vatten. Vi går till stranden och leker lite alihop. Sedan föreslår N att vi går och äter. Jag beställer in en hamburgare som tar tid att få ner men det går. Efter maten handlar vi och går hem, tittar vi på TV och sen somnar vi tidigt.

Inga kommentarer: