måndag 22 juni 2009

22/6 Måndag. Koh Samet.


Idag kom jag upp som vanligt vid 09:00 och fick en rejäl frukost. Sen var det en kvinna från Älvsjö som började prata med mig, eller lille J egentligen. Alla pratar med honom. Mig pratar de med också. En del slutar aldrig prata när man väl svarat på tilltal. Som kvinnan från Älvsjö, men hon var trevlig och berest som man är ville hon ha lite tips om Bangkok. En fransman var tvungen ett berätta sitt livs historia för mig. En holländare började yra om att han skulle hjälpa lille J att lära sig simma, för det går sa han. Jo, sa jag men han fattar inte att han ska stänga munnen när det salta vattnet kommer farande. Jag skulle crawla lite snyggt en gång och vände upp skallen för inandning lagom när största flodvågen daskade rakt in i fejset och munnen och lungorna. Pinsamt! Jag trodde jag skulle dö av äckelsvallningar. Det är rena kräkmedlet att dricka havsvatten. Det svider i ögonen och det går alltså inte att andas in heller. Superäckligt! Sen ser det ju kul ut också för de andra badande eftersom det inte går att ta fel på symtomen på en kallsup hos en klantskalle. Nu är jag ikapp med bloggen och ni som inte vill missa ett avsnitt i följetongen om världens mest fantastiska äventyr får vara så goda att backa tillbaka till där ni läste sist. Jag har lagt in ett helt gäng med bilder och fantastiska historier de senaste dagarna. Glöm inte att kommentera om ni vill veta fortsättningen på äventyret! Så backa och läs, bilden ovan är mitt internetcafé där jag sitter nu. Det är också där vi äter tre ggr per dag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Har ganska snart averkat midsommarhelgjobb, usch så tråkigt det kan bli ibland. Men fasen va skoj det är att läsa om eran fantastiska resa! Det har underättat jobbet i helgen en hel del!Kram till er alla./Nybyggeby

Michael Bergström sa...

Tack! Vi kramar tebaks!

Unknown sa...

va gott med alla såser som finns serverade till vänster om datorn.....

Michael Bergström sa...

Bra att du hittade dem. Jag har letat järnet efter de där flaskorna till frukosten. Tack P!