lördag 6 juni 2009

3/6 Onsdag. Bangkok. Part II.




Här händer det grejer minsann. Har inte suttit vid datorn direkt som jag lovat och tänkt. Vi är ute och rör på oss dygnet runt. Onsdagen bjöd på en massa spännade saker. Vi shoppade på Robinson och käkade lunch där. Ett litet köpcentrum på bara två våningar, tror jag. Vi var bara i undervåningen där man köper biljetter och sedan byter dem mot mat i de olika restaurangdelarna. Kul ställe! Vi provade hotellets pool som ligger på våning 8. Soft plejs som vi hade för oss själva. Middagen intogs på en resataurang nära hotellet. God mat! Sen gick jag och H till Nana Plaza där man shoppar annat än mat. Fyra våningar med barer där unga kvinnor arbetar med att dansa nästan eller helt nakna för de som sitter och dricker och umgås med de som inte dansar utan ska försöka få pengar genom att tjata till sig något som kallas "Ladydrink". En svag drink som de inte vill dricka men tjänar pengar på. Den kan kosta lite mer eller lite mindre än den man köper själv. Inga hutlösa priser men man får vara försiktig så man inte går på deras tricks. Det bästa tricket tycker jag lät så här: Kan du inte ge mig lite pengar, jag är så jävla ful att ingen vill ha mig, ge mig lite pengar, please mister?! Hon fick 10 THB vilket är ca 2:30. Hon var inte ful men tänderna stod i alla väderstreck. Hur det känns att sitta där och flukta på damerna är svårt att beskriva. De är väldigt trevliga så det blir inte jobbigt men att uppleva sexhandeln i Bangkok på nära håll ger lite huvudbry minst sagt. Det känns helt naturligt att sitta där på barerna men hur det känns för kvinnorna som jobbar där kan jag inte föreställa mig. Men de är mycket glada och tycker att det är ok att man inte vill köpa deras tjänster. Det märks dock att de inte har rast när de sitter vid bargästerna och skrattar. De jobbar hela tiden!

Inga kommentarer: